Obchodní podmínky
OBCHODNÍ PODMÍNKY
1. Úvodní ustanovení
1.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen “obchodní podmínky”) OSVČ Martin Habart, se sídlem: Nerudova 633, Sezimovo Ústí 391 02, IČ 60843870, e-mail: habartm@centrum.cz, telefonní číslo: 770104594, adresa provozovny U Zahrad 161, Tábor 390 01 (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavřené mezi prodávajícím a další fyzickou nebo právnickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce na internetové adrese www.osoleno.cz (dále jen „e-shop“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní e-shopu“).
1.2. Všechny informace o zpracování Vašich osobních údajů jsou obsaženy v Zásadách zpracování osobních údajů, která naleznete zde.
1.3. Ustanovení těchto obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Znění obchodních podmínek může prodávající jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
1.4. Prodávající a kupující si mohou sjednat kupní smlouvu s ustanoveními odlišnými od obchodních podmínek. Odlišná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
2. Některé definice
2.1. Zboží (dále jen „zboží“) je vše, co můžete nakoupit na e-shopu.
2.2. Cena (dále jen „cena“) je finanční částka, kterou budete hradit za zboží;
2.3. Cena za dopravu (dále jen „cena za dopravu“) je finanční částka, kterou budete hradit za doručení zboží, a to včetně ceny za jeho zabalení;
2.4. Celková cena (dále jen „celková cena“) je součet ceny a ceny za dopravu;
2.5. Faktura (dále jen „faktura“) je daňový doklad vystavený v souladu se zákonem o účetnictví na celkovou cenu;
2.6. Objednávka (dále jen „objednávka“) je závazný návrh kupujícího na uzavření kupní smlouvy o koupi zboží;
2.7. Zákaznický účet (dále jen „zákaznický účet“) je účet zřízený na základě sdělených údajů kupujícím, jež umožňuje uchování zadaných údajů a uchovávání historie objednaného zboží a uzavřených kupních smluv.
3. Obecná ustanovení a poučení
3.1. Koupě zboží je možná jen přes webové rozhraní e-shopu.
3.2. Při nákupu zboží je povinnost kupujícího poskytnout prodávajícímu všechny informace správně a pravdivě. Informace, které kupující prodávajícímu poskytl v objednávce bude tedy prodávající považovat za správné a pravdivé.
3.3. Na našem e-shopu také prodávající poskytuje přístup k hodnocení zboží provedenému jinými spotřebiteli. Autenticitu takových recenzí prodávající zajišťuje a kontroluje tím, že propojuje hodnocení s konkrétními objednávkami, tudíž v interním systému u každého hodnocení vidí i propojené ID objednávky, a tak je schopen ověřit a prokázat, že recenze pochází od reálného spotřebitele.
4. Uzavření smlouvy
4.1. Smlouvu s prodávajícím je možné uzavřít pouze v českém jazyce.
4.2. Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím e-shopu, přičemž náklady na použití komunikačních prostředků na dálku hradí kupující. Tyto náklady se však nijak neliší od základní sazby, kterou hradí za používání těchto prostředků (tedy zejména za přístup k internetu), žádné další náklady účtované prodávajícím tedy nad rámec celkové ceny nemusí kupující očekávat. Odesláním objednávky souhlasí kupující s tím, že prostředky komunikace na dálku prodávající využívá.
4.3. K tomu, aby prodávající mohl smlouvu uzavřít, musí kupující na e-shopu vytvořit objednávku. V tomto návrhu musí být uvedeny následující údaje:
4.3.1. Informace o nakupovaném zboží (na e-shopu kupující označuje zboží, o jehož nákup má zájem, tlačítkem „Do košíku“);
4.3.2. Informace o ceně, ceně za dopravu, způsobu platby celkové ceny a požadovaném způsobu doručení zboží; tyto informace budou zadány v rámci tvorby objednávky v rámci uživatelského prostředí e-shopu, přičemž informace o ceně, ceně za dopravu a celkové ceně budou uvedeny automaticky na základě zvoleného zboží, způsobu jeho doručení a platby;
4.3.3. Identifikační a kontaktní údaje kupujícího sloužící k tomu, aby prodávající mohl doručit zboží, zejména tedy jméno, příjmení, doručovací adresu, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
4.4. V průběhu tvorby objednávky může až do doby jejího dokončení kupující údaje měnit a kontrolovat. Po provedení kontroly prostřednictvím stisku tlačítka „Objednat s povinností platby“ objednávku dokončí. Stiskem tlačítka zároveň kupující potvrzuje seznámení se a souhlas s těmito obchodními podmínkami. Po stisku tlačítka „Objednat s povinností platby“ budou všechny vyplněné informace odeslány přímo prodávajícímu.
4.5. Objednávku v co nejkratší době poté, kdy bude prodávajícímu doručena, potvrdí prodávající zprávou odeslanou na e-mailovou adresu kupujícího zadanou v objednávce. Součástí potvrzení bude shrnutí objednávky a tyto obchodní podmínky formou přílohy e-mailové zprávy. Obchodní podmínky ve znění účinném ke dni objednávky, tj. ve znění přiloženém jako příloha potvrzující e-mailové zprávy, tvoří nedílnou součást kupní smlouvy. Potvrzením objednávky dochází k uzavření kupní smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím.
4.6. Mohou nastat i případy, kdy prodávající nebude moci objednávku kupujícímu potvrdit. Jedná se zejména o situace, kdy zboží není dostupné nebo případy, kdy objednáte větší počet kusů zboží, než kolik je ze strany prodávajícího umožněno. Informaci o maximálním počtu zboží bude v rámci e-shopu předem poskytnuto. V případě, že nastane jakýkoli důvod, pro který nemůže prodávající objednávku potvrdit, bude prodávající kupujícího kontaktovat a zašle nabídku na uzavření kupní smlouvy v pozměněné podobě oproti objednávce. Kupní smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy kupující nabídku potvrdí.
4.7. V případě, že v rámci e-shopu nebo v objednávce bude uvedena zjevně chybná cena, není prodávající povinen kupujícímu zboží za tuto cenu dodat ani v případě, kdy kupující obdržel potvrzení objednávky, a tedy došlo k uzavření kupní smlouvy. V takové situaci bude prodávající bezodkladně kontaktovat kupujícího a zašle nabídku na uzavření nové kupní smlouvy v pozměněné podobě oproti objednávce. Nová kupní smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy kupující nabídku potvrdí. Za zjevnou chybu v ceně se považuje například situace, kdy cena neodpovídá obvyklé ceně u jiných prodejců nebo chybí či přebývá cifra.
4.8. V případě, kdy dojde k uzavření kupní smlouvy, vzniká kupujícímu závazek k zaplacení celkové ceny.
4.9. V případě, že má kupující zřízen zákaznický účet, může učinit objednávku jeho prostřednictvím. I v takovém případě má ale povinnost zkontrolovat správnost, pravdivost a úplnost předvyplněných údajů. Způsob tvorby objednávky je však totožný, jako v případě kupujícího bez zákaznického účtu, výhodou však je, že není třeba opakovaně vyplňovat identifikační údaje.
4.10. V některých případech umožňuje prodávající na nákup zboží využít slevu. Pro poskytnutí slevy je třeba, aby kupující v rámci návrhu objednávky vyplnil údaje o této slevě do předem určeného pole. Pokud tak učiní, bude zboží poskytnuto se slevou.
5. Zákaznický účet
5.1. Na základě registrace kupujícího v rámci e-shopu může přistupovat do svého zákaznického účtu.
5.2. Při registraci zákaznického účtu je povinnost kupujícího uvést správně a pravdivě všechny zadávané údaje a v případě změny je aktualizovat.
5.3. Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ohledně těchto přístupových je povinností kupujícího zachovávat mlčenlivost a nikomu tyto údaje neposkytovat. V případě, že dojde k jejich zneužití, nenese prodávající za to žádnou odpovědnost.
5.4. Zákaznický účet je osobní, a kupující není tedy oprávněn umožnit jeho využívání třetím osobám.
5.5. Zákaznický účet může prodávající zrušit, a to zejména v případě, kdy kupující poruší své povinnosti dle kupní smlouvy.
5.6. Zákaznický účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení.
6. Cenové a platební podmínky, výhrada vlastnického práva
6.1. Cena je vždy uvedena v rámci e-shopu, v návrhu objednávky a samozřejmě v kupní smlouvě. V případě rozporu mezi cenou uvedenou u zboží v rámci e-shopu a cenou uvedenou v návrhu objednávky se uplatní cena uvedená v návrhu objednávky, která bude vždy totožná s cenou v kupní smlouvě. V rámci návrhu objednávky je též uvedena cena za dopravu, případně podmínky, kdy je doprava zdarma.
6.2. Celková cena je uvedena včetně DPH včetně veškerých poplatků stanovených zákonem.
6.3. Platba celkové ceny bude požadována po uzavření kupní smlouvy a před předáním zboží. Úhradu celkové ceny může kupující provést následujícími způsoby:
6.3.1. Bankovním převodem. Informace pro provedení platby bude kupujícímu zaslána v rámci potvrzení objednávky. V případě platby bankovním převodem je celková cena splatná do 5 dnů.
6.3.2. Hotově při osobním odběru. Hotově lze hradit zboží v případě převzetí v provozovně prodávajícího. V případě platby hotově při osobním odběru je celková cena splatná při převzetí zboží.
6.4. Faktura bude vystavena v elektronické podobě po uhrazení celkové ceny a bude zaslána na e-mailovou adresu kupujícího. Faktura bude též dostupná v zákaznickém účtu.
6.5. Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího až poté, co zaplatí celkovou cenu a zboží převezme. V případě platby bankovním převodem je celková cena zaplacena připsáním na účet prodávajícího, v ostatních případech je zaplacena v okamžik provedení platby.
7. Doručení zboží, přechod nebezpečí škody na věci
7.1. Zboží bude kupujícímu doručeno nejpozději do 5 dnů způsobem dle volby kupujícího, přičemž kupující může vybírat z následujících možností:
7.1.1. Osobní odběr na provozovně prodávajícího v Táboře po předchozí domluvě;
7.1.2. Osobní odběr na pobočce České pošty;
7.1.3. Doručení prostřednictvím dopravní společnosti PPL CZ;
7.2. Zboží je možné doručit pouze v rámci České republiky.
7.3. Doba doručení zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby. Předpokládaná doba doručení zboží bude kupujícímu sdělena v potvrzení objednávky. Doba uvedená v těchto obchodních podmínkách je pouze orientační a může se lišit od skutečné doby dodání. V případě osobního odběru na provozovně bude kupující vždy o možnosti vyzvednutí zboží informován prostřednictvím e-mailu.
7.4. Po převzetí zboží od dopravce je povinnost kupujícího zkontrolovat neporušenost obalu zboží a v případě jakýchkoli závad tuto skutečnost neprodleně oznámit dopravci a prodávajícímu. V případě, že došlo k závadě na obalu, která svědčí o neoprávněné manipulaci a vstupu do zásilky, není povinnost kupujícího zboží od dopravce převzít.
7.5. V případě, kdy poruší kupující svoji povinnost převzít zboží, s výjimkou případů dle čl. 7.4 obchodních podmínek, nemá to za následek porušení povinnosti prodávajícího zboží kupujícímu doručit. Zároveň to, že zboží kupující nepřevezme, není odstoupení od kupní smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím. Prodávajícímu ale v takovém případě vzniká právo od kupní smlouvy odstoupit z důvodu podstatného porušení kupní smlouvy kupujícím, případně zboží uskladnit, za což prodávajícímu od kupujícího náleží úplata ve výši 30 Kč/započatý den. Pokud se prodávající rozhodne odstoupit od kupní smlouvy, je odstoupení účinné v den, kdy kupujícímu toto odstoupení doručí. Odstoupení od kupní smlouvy nemá vliv na nárok na uhrazení ceny za dopravu, případně na nárok na náhradu škody, pokud vznikla.
7.6. Pokud je z důvodů vzniklých na straně kupujícího zboží doručováno opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo v kupní smlouvě dohodnuto, je povinností kupujícího nahradit prodávajícímu náklady s tímto opakovaným doručením spojené. Platební údaje pro zaplacení těchto nákladů zašle prodávající kupujícímu na jeho e-mailovou adresu uvedenou v kupní smlouvě a jsou splatné 14 dnů od doručení e-mailu.
7.7. Nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího v okamžiku, kdy ho kupující převezme. V případě, kdy zboží kupující nepřevezme, s výjimkou případů dle čl. 7.4. obchodních podmínek, nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího v okamžiku, kdy měl kupující možnost ho převzít, ale z důvodů na straně kupujícího k převzetí nedošlo. Přechod nebezpečí škody na zboží pro kupujícího znamená, že od tohoto okamžiku nese veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením zboží.
7.8. V případě, že zboží nebylo v e-shopu uvedeno jako skladem a byla uvedena orientační doba dostupnosti bude prodávající kupujícího vždy informovat v případě:
7.8.1. mimořádného výpadku výroby zboží, přičemž vždy prodávající sdělí novou očekávanou dobu dostupnosti nebo informaci o tom, že nebude možné zboží dodat;
8. Práva z vadného plnění
8.1. Prodávající zaručuje, že v době přechodu nebezpečí škody na zboží podle čl. 7.7. obchodních podmínek je zboží bez vad, zejména pak, že zboží:
8.1.1. odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem;
8.1.2. je vhodné k účelu, pro který ho kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasí;
8.1.3. je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci;
8.1.4. je vhodné k účelu, k němuž se zboží tohoto druhu obvykle používá;
8.1.5. množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem zboží téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením;
8.1.6. je dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat; a
8.1.7. odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které kupujícímu byly poskytnuty před uzavřením smlouvy.
8.2. Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
8.3. V případě, že bude mít zboží vadu, tedy zejména pokud nebude splněna některá z podmínek dle čl. 8.1., může kupující prodávajícímu takovou vadu oznámit a uplatnit práva z vadného plnění (tedy zboží reklamovat) zasláním e-mailu či dopisu na adresy uvedené u identifikačních údajů prodávajícího. Pro reklamaci může kupující využít také vzorový formulář poskytovaný ze strany prodávajícího, který tvoří přílohu č. 1 obchodních podmínek. V uplatnění práva z vadného plnění je třeba zvolit, jak chce kupující vadu vyřešit, přičemž tuto volbu nemůže následně bez souhlasu prodávajícího změnit. Reklamaci vyřídí prodávající v souladu s uplatněným právem z vadného plnění.
8.4. Má-li zboží vadu, má kupující následující práva:
8.4.1. na odstranění vady dodáním nového zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části zboží; nebo
8.4.2. na odstranění vady opravou zboží, ledaže by byl zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým způsobem nepřiměřeně nákladný, což se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího.
8.5. Prodávající je oprávněn odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady.
8.6. Dále má kupující právo na:
8.6.1. přiměřenou slevu z ceny; nebo
8.6.2. odstoupení od kupní smlouvy,
jestliže:
a) odmítne prodávající vadu odstranit nebo ji neodstraní v souladu s právními předpisy;
b) se vada projeví opakovaně,
c) je vada podstatným porušením kupní smlouvy; nebo
d) je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
8.7. Právo na odstoupení od kupní smlouvy nenáleží v případě, je-li vada zboží nevýznamná.
8.8. V případě, že si vadu na zboží způsobil kupující sám, práva z vadného plnění kupujícímu nenáleží.
8.9. Vadou zboží není opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním nebo u použitého zboží opotřebení odpovídající míře jeho předchozího používání.
8.10. Při uplatnění reklamace vystaví prodávající kupujícímu písemné potvrzení, ve kterém bude uvedeno:
a) datum, kdy reklamaci kupující uplatnil;
b) co je obsahem reklamace;
c) jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje;
d) kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
8.11. Nedohodne-li se prodávající s kupujícím na delší lhůtě, do 30 dnů od obdržení reklamace odstraní prodávající vady a poskytne kupujícímu informaci o vyřízení reklamace na uvedené kontaktní údaje. Pokud tato lhůta marně uplyne, může kupující odstoupit od Smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu.
8.12. O vyřízení reklamace bude prodávající informovat kupujícího e-mailem a vydá Vám potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace. Pokud je reklamace oprávněná, náleží kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů. Tyto náklady je povinen kupující prokázat, např. účtenkami či potvrzeními o ceně za dopravu. V případě, že došlo k odstranění vady dodáním nového zboží, je povinností kupujícího původní zboží prodávajícímu vrátit, náklady na toto vrácení však hradí prodávající.
8.13. V případě, že kupující je podnikatel, je jeho povinností oznámit a vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, co si mohl zjistit, nejpozději však do tří dnů od převzetí zboží.
8.14. V případě, že kupující je spotřebitel, má právo uplatnit práva z vadného plnění u vady, která se vyskytne u spotřebního zboží ve lhůtě 24 měsíců od převzetí zboží.
9. Odstoupení od kupní smlouvy
9.1. K odstoupení od kupní smlouvy, tedy k ukončení smluvního vztahu mezi prodávajícím a kupujícím od jeho počátku, může dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku, případně v dalších ustanoveních obchodních podmínek, ve kterých je možnost odstoupení výslovně uvedena.
9.2. V případě, že kupující je spotřebitel, tedy osoba kupující zboží mimo rámec své podnikatelské činnosti, má v souladu s ustanovením §1829 občanského zákoníku právo odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření kupní smlouvy, resp. pokud se jedná o koupi zboží, pak do čtrnácti dnů od jeho převzetí. V případě, že je uzavřena kupní smlouva, jejímž předmětem je několik kusů zboží nebo dodání několika částí zboží, začíná tato lhůta běžet až dnem dodání posledního kusu nebo části zboží, a v případě, že je uzavřena kupní smlouva, na základě které bude prodávající zboží dodávat kupujícímu pravidelně a opakovaně, začíná běžet dnem dodání první dodávky.
9.3. Od kupní smlouvy lze odstoupit jakýmkoliv prokazatelným způsobem (zejména zasláním e-mailu nebo dopisu na adresy uvedené u identifikačních údajů prodávajícího). Pro odstoupení lze využít také vzorový formulář poskytovaný ze strany prodávajícího, který tvoří přílohu č. 2 obchodních podmínek.
9.4. Ani jako spotřebitel však nemůže kupující od kupní smlouvy odstoupit v případech, kdy je předmětem kupní smlouvy plnění uvedené v § 1837 Občanského zákoníku.
9.5. Lhůta k odstoupení dle čl. 9.2 Podmínek se považuje za zachovanou, pokud kupující v jejím průběhu odešle prodávajícímu oznámení, že od kupní smlouvy odstupuje.
9.6. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 9.2 Podmínek je kupující povinen zboží zaslat do 14 dnů od odstoupení a kupující nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu. Kupující má naopak nárok na to, aby mu prodávající vrátil cenu za dopravu, avšak pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, který byl pro dodání zboží nabízen. V případě odstoupení z důvodu, že poruší uzavřenou kupní smlouvu prodávající, hradí ten i náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, ovšem opět pouze do výše ceny za dopravu ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, který byl při dodání zboží nabízen.
9.7. V případě odstoupení od kupní smlouvy bude kupujícímu cena vrácena do 14 dnů ode dne účinnosti odstoupení na účet, ze kterého byla připsána, případně na účet zvolený v odstoupení od kupní smlouvy. Částka však nebude vrácena dříve, než zboží obdrží prodávající, nebo kupující prokáže, že došlo k jeho zaslání zpět prodávajícímu. Zboží by měl kupující vrátit úplné, nepoškozené, čisté, pokud možno včetně originálního obalu, ve stavu a hodnotě, v jakém zboží převzal. Je-li vrácené zboží poškozeno porušením povinností kupujícího, je prodávající oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a započíst jej na vracenou částku.
9.8. Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy kdykoliv před tím, než kupujícímu dodá zboží, pokud existují objektivní důvody, proč není možné zboží dodat (zejména důvody na straně třetích osob nebo důvody spočívající v povaze zboží), a to i před uplynutím doby uvedené v čl. 7.1. obchodních podmínek. Prodávající může také od kupní smlouvy odstoupit, pokud je zjevné, že kupující uvedl v objednávce záměrně nesprávné informace. V případě, že kupující nakupuje zboží v rámci své podnikatelské činnosti, tedy jako podnikatel, je prodávající oprávněn od kupní smlouvy odstoupit kdykoli, i bez udání důvodu.
10. Řešení sporů se spotřebiteli
10.1. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) Občanského zákoníku.
10.2. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy info@osoleno.cz. Informaci o vyřízení stížnosti zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.
10.3. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem, z kupní smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.
10.4. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
11. Závěrečná ustanovení
11.1. Pokud právní vztah prodávajícího a kupujícího obsahuje mezinárodní prvek (tedy například budeme zasílat zboží mimo území České republiky), bude se vztah vždy řídit právem České republiky. Pokud je však kupující spotřebitelem, nejsou tímto ujednáním dotčena jeho práva plynoucí z právních předpisů.
11.2. Veškerou písemnou korespondenci si s kupujícím bude prodávající doručovat elektronickou poštou. E-mailová adresa prodávajícího je uvedena u jeho identifikačních údajích. Prodávající bude doručovat korespondenci na e-mailovou adresu kupujícího uvedenou v kupní smlouvě, v uživatelském účtu nebo přes kterou kupující prodávajícího kontaktoval.
11.3. Kupní smlouvu je možné měnit pouze na základě písemné dohody. Prodávající je však oprávněn změnit a doplnit tyto obchodní podmínky, tato změna se však nedotkne již uzavřených kupních smluv, ale pouze kupních smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny. O změně však bude prodávající kupujícího informovat pouze v případě, že ten má vytvořený zákaznický účet (aby tuto informaci měl v případě, že bude objednávat nové zboží, změna však nezakládá právo výpovědi, jelikož není uzavřena kupní smlouva, kterou by bylo možné vypovědět), nebo má být kupujícímu na základě kupní smlouvy dodáváno zboží pravidelně a opakovaně. Informace o změně prodávající zašle kupujícímu na jeho e-mailovou adresu nejméně 14 dní před účinností této změny. Pokud od kupujícího do 14 dnů od zaslání informace o změně neobdrží prodávající výpověď uzavřené kupní smlouvy na pravidelné a opakované dodávky zboží, stávají se nové podmínky součástí kupní smlouvy a uplatní se na další dodávku zboží následující po účinnosti změny. Výpovědní doba v případě, že výpověď prodávající podá, činí 2 měsíce.
11.4. V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), nenese prodávající odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, má prodávající i kupující právo od kupní smlouvy odstoupit.
11.5. Přílohou obchodních podmínek je vzorový formulář pro reklamaci a vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy.
11.6. Smlouva včetně obchodních podmínek je archivována v elektronické podobě u prodávajícího, ale není kupujícímu přístupná. Vždy však tyto obchodní podmínky a potvrzení objednávky se shrnutím Objednávky obdrží kupující e-mailem a bude tedy mít vždy přístup ke kupní smlouvě i bez součinnosti prodávajícího. Prodávající doporučuje vždy potvrzení objednávky a obchodní podmínky uložit.
11.7. Tyto Podmínky nabývají účinnosti 25.6.2024.
Příloha č. 1 - Formulář pro reklamaci
Adresát:
Uplatnění reklamace
Datum uzavření kupní smlouvy:
Jméno a příjmení:
Adresa:
E-mailová adresa:
Zboží, které je reklamováno:
Popis vad zboží:
Navrhovaný způsob pro vyřízení reklamace:
Zároveň žádám o vystavení potvrzení o uplatnění reklamace s uvedením, kdy jsem toto právo uplatnil, co je obsahem reklamace, jaký způsob vyřízení reklamace požaduji, spolu s uvedením mých kontaktních údajů pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
Datum:
Podpis:
Příloha č. 2 - Formulář pro odstoupení od KUPNÍ Smlouvy
Adresát:
Tímto prohlašuji, že odstupuji od kupní smlouvy:
Datum uzavření kupní smlouvy:
Jméno a příjmení:
Adresa:
E-mailová adresa:
Specifikace zboží, kterého se kupní smlouva týká:
Způsob pro navrácení obdržených finančních prostředků, případně uvedení čísla bankovního účtu:
Je-li kupující spotřebitelem má právo v případě, že objednal zboží prostřednictvím e-shopu www.osoleno.cz (dále jen „e-shop“) nebo jiného prostředku komunikace na dálku, mimo případy uvedené v § 1837 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů odstoupit od již uzavřené kupní smlouvy do 14 dnů ode dne uzavření kupní smlouvy, resp. pokud se jedná o koupi zboží, pak do čtrnácti dnů od jeho převzetí. V případě kupní smlouvy, jejímž předmětem je několik kusů zboží nebo dodání několika částí zboží, začíná tato lhůta běžet až dnem dodání posledního kusu nebo části zboží, a v případě kupní smlouvy, na základě které má být zboží dodáváno pravidelně a opakovaně, ode dne dodání první dodávky.
Toto odstoupení oznámí kupující prodávajícímu písemně na adresu provozovny prodávajícího nebo elektronicky na e-mail uvedený na vzorovém formuláři.
Odstoupí-li kupující, který je spotřebitelem, od kupní smlouvy, zašle nebo předá prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, zboží, které od něj obdržel.
Odstoupí-li kupující, který je spotřebitelem, od kupní smlouvy, vrátí mu prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, všechny peněžní prostředky (kupní cenu dodaného zboží) včetně nákladů na dodání, které od něho na základě kupní smlouvy přijal, stejným způsobem. Jestliže kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než zboží obdrží zpět nebo než kupující prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
Datum:
Podpis: